Europeisk Lovgivere Support Karbon Trading System


Lovgivere til å stemme på EUs 5 milliarder CO2-tillatelse giveaway. Europeiske lovgivere vil stemme neste uke om hvorvidt å tvinge EU-kommisjonen til å tenke på å gi milliarder euro verdier av CO2-utslipp bort gratis til tunge næringer, etter at et eldre grønt medlem har gjort innvendinger. I mai foreslo Europakommisjonen at det store flertallet av industrisektorer bør fortsette å få mesteparten av sine kvoter gratis i 2015-2019 for å bidra til å oppfylle sine forpliktelser i EUs utslippshandelssystem ETS. ETS regulerer omtrent halvparten av Europas produksjon av varmepåfyllende gasser ved å tvinge over 12.000 kraftverk, fabrikker og flyselskaper til å overgi en kvote for hvert ton de avgir. Den såkalte karbonlekkarlisten over selskaper som har rett til fri tillatelse dekker sektorer som stål - og kjemikalieprodusenter og ble dannet for å beskytte mot omlokalisering av EU-bransjer til regioner som Midtøsten med mindre strenge utslippsgrenser. Næringene har sterkt lobbied for en tidligere spenning av vilkårene i listen blant bekymringer for at høye energiregninger og miljømessige redebånd ble skadet deres globale konkurranseevne. Medlemsstatets tjenestemenn godkjente enstemmig planen i juli. Men nederlandsk grønt parlamentariker Bas Eickhout har gjort innvendinger mot forslaget, og utløser en parlamentarisk komité stemme om 24. september. Hvis lovgiverne i miljøkomiteen stemmer for Eickhout, vil saken da bli lagt inn for hele forsamlingen der hans innvendinger vil trenge flertallstøtte for å tvinge en redraft av Kommisjonens planer. I øyeblikket er vi arbeider med et utkast til resolusjon og vil forsøke å få så mange MEP-medlemmer til å meddele det som mulig, sa en talsmann for Eickhout. Han sa at Eickhout allerede hadde mottatt tegn på støtte fra medlemmer av EPP, GUE og EFDD-partiene, som sammen med grønnene, representerer rundt halvparten av Europa-parlamentet. Men den midtrettige EPP-gruppen, hvis medlemmer representerer nesten en tredjedel av forsamlingen, kan deles på problemet, ac i henhold til et utkast til EPP-strategidokument datert 11. september, og sett av Reuters. For å sikre forutsigbarhet, spesielt for energiintensive næringer, må CO2-lekkasjebestemmelsene opprettholdes på lang sikt, sa papiret. 2015 karbon lekkasje liste antas industrien ville møte konkurransedyktige risici når tillatelse prisene steg over 30 tonn. Men et drastisk fall i godtgjørelsespriser til 6 nå fra over 30 i 2008 har ført miljøkampanjer til å kreve en betydelig kutt i gratis tildeling for å oppmuntre firmaer til å investere i karbonskjæringsteknologi. Kommisjonen sier at det er berettiget å holde 30 antagelsen fordi det også foreslår karbonmarkedsreformer som kan øke prisene. Selv med disse tiltakene forventer analytikere at prisene bare vil nå rundt 10 for resten av tiåret. Hvis kommisjonen brukte en antatt 16 sek, ville seks sektorer inkludert sement falle av listen som var berettiget til gratis tillatelser, ifølge en upublisert Kommisjonens impak t vurdering sett av Reuters. Dette nivået ville også effektivt tjene nasjonale myndigheter ytterligere 5 milliarder av inntekter fordi flere kvoter ville bli solgt snarere enn gitt bort, dokumentet viste. En kommisjon talsmann sa konsekvensanalysen ble vist til lovgivere, men fordi det var sensitiv informasjon vil den forbli upublisert til tre måneders granskingsperiode for lovgivere utløper 15. oktober. Beslutningen har blitt fudged Med dette forslaget gir Europa en tom sjekk til disse næringene og går imot EUs forurensende betalerprinsipp, sa Sam Van Den Plas av miljøkampanjer WWF. Emissionshandelsordningen ETS, er EUs hovedpolitikk med sikte på å kutte utslipp av varmepåfyllende gasser og krefter over 13.000 kraftverk, fabrikker og flyselskaper til å overgi tillatelse for hvert tonn gassemisjon. Under ETS har store næringer som stålproduksjon, sement og kraftverk sitt utslipp av klimagasser, noe som setter pris på karbon for å oppfordre selskapene til å kutte utslippene med handelsgodtgjørelser. Men disse energikrevende sektorene fikk lov til å motta de aller fleste av deres karbontillatelser gratis. Uten slike tiltak hevder disse selskapene at konkurranse fra land uten slike regler ellers ville tvinge dem å flytte til utlandet, et empirisk ubevisst fenomen kjent som karbonlekkasje. Europa-kommisjonen i mai foreslo at det store flertallet av industrisektorer bør fortsette å få mesteparten av sine kvoter gratis i 2015-2019 for å bidra til å oppfylle sine forpliktelser under ETS. Energien intensiv sektor har i mellomtiden lobbied å opprettholde det gunstige regimet og oppfordret til å revolusjonere det for å beskytte sektorer som er virkelig berørt av lekkasjeprisen.24 Sept. Miljøutvalget stemmer om Eickhout-resolusjonen. I 2014 vedtar medlemslandene energieffektivitetsmålene i EU Council. Sept 2014 FNs generalsekretær Ban Ki-Moon vert for klimatoppmøtet i New York. Oktober 2014 European Council il forventes å bli enige om klima - og energimålene i 2014. FNs klimakonferanse i Lima, Peru. 2015 2015 UNFCCC Klimatoppmøte i Paris forventes å være enighet om en global juridisk bindende klimaavtale.2017 Neste gjennomgang av tiltakene om energieffektivitet planlagt av Kommisjonen.2020 Frist for EU å møte mål om 20 klimagassreduksjon målt mot 1990-nivå, 20 andel for fornybar energi i energiblandingen og en uavhengig målsetting om en 20 energieffektivisering, målt mot 2005 nivåer. Ytterligere Reading. European Commission. Business industry. European Alliance of Energy-intensive næringer brev til statsoverhoder og EU-institusjoner. EU karbonkreditter faller under 6.Steelmakers og andre tunge næringer må betale for utslipp CO2 Photo LarsAC. Brussels, 29. januar 2016, 09 09. Den europeiske prisen for utslipp av tonn karbondioksid har falt med rundt 25 prosent i den siste måneden, en utvikling som tyder på EUs flaggskip klimaverktøy fortsatt h som en svært begrenset innflytelse på å flytte industrien bort fra fossile brensler. Prisen på de europeiske karbonkredittene i EUs utslippsordning for utslippsrenter droppet fra rundt 8 til litt under 6 mandag 25. januar. Det har svingt rundt 6 siden da. Dear EUobserver leser. Skriv deg nå for ubegrenset tilgang til EUobserver. Sign opp i 30 dager gratis prøveversjon ingen forpliktelse Full abonnement bare 15 måneder eller 150 år. Unlimitert tilgang på skrivebord og mobil. Alle premium artikler, analyse, kommentarer og undersøkelser. EUobserver arkiver. EUobserver er Det eneste uavhengige nyhetsmediet som dekker EU-saker i Brussel og alle 28 medlemslandene. Vi verdsetter din støtte. Hvis du allerede har en konto, klikk her for å logge inn. ETS krever at industrivirksomheter skal levere et sertifikat for hvert tonn CO2 de gir. Ideen er at bedrifter bytter fra kull, olje og gass til renere energi kilde. Men ifølge eksperter er det nødvendig med en pris på rundt 30 for at ordningen skal påvirke selskaper. Forurensning er rett og slett for billig til å fungere som et incitament. ETS-prisen har vært lav i mange år på grunn av en glut av kreditter eller EU-kvoter EUA s, på markedet Den økonomiske nedgangen, kombinert med et fast antall nye kreditter som skapes hvert år, førte prisen ned. Men 6 er fortsatt over rekordet lavt i 2013, da EUA s var rundt 3. Siste år vedtok europeiske lovgivere nye regler, foreslått av EU-kommisjonen, som skulle introdusere en markedsmekanisme i systemet. Den såkalte stabilitetsreserven for markedet vil tre i kraft når et visst antall kvoter er tilgjengelig på markedet Når denne terskelen er nådd, overskuddet av kreditter vil bli avsatt midlertidig. Markedsmekanismen vil imidlertid ikke bli operativ før 1. januar 2019. Et annet kommisjonforslag om å reformere ETS, som skal diskuteres i år av lovgivere, omhandler perioden etter 2020. Oljeprisen på olje å skylde. Samtidig sier markedsanalytikere at den siste nedgangen kan skyldes lav oljepris, selv om direkte koblinger alltid er vanskelige å bevise. I et positivt notat for ordningen kunngjorde det sveitsiske miljøministeriet mandag at det hadde inngått samtaler med EU om å knytte Alpine nations egen karbonhandelsordning til ETS. Departementet mener at flyttingen vil føre til styrking av handel med utslipp som et viktig verktøy i arbeidet med å bekjempe globale klimaendringer. Sammenkoblingen av ordningene vil også muliggjøre selskaper og operatører i det sveitsiske systemet for å handle utslippsrettigheter på det betydelig større og mer flytende europeiske markedet, sa sveitserne i en pressemelding. Seksjon 1112 25.Trump s Secr Forsvarets etat sier klimaendringer er ekte og en nasjonal sikkerhetstrussel - en posisjon som ser ut til å være i strid med synspunktene til presidenten som utnevnte ham og mange i den administrasjon han tjener.4335 150.Scott Pruitt Klimaendringer - nekter EPA sjefen er fortalt at karbondioksid gir global oppvarming - Vi er ikke kjent med en vitenskapelig institusjon med relevant fagkompetanse som har kommet til en annen konklusjon, sier det amerikanske meteorologiske samfunnet. Bofistiske vegetarianere i Kina reduserer CO2 med en tiendedel av de totale utslippene fra Frankrike, studere funn.7 6.Understatte Dokumenter Løft spørsmål om Monsanto Weed Killer. Trump kan ikke bry seg om klimaendringer, men Pentagon gjør - Hans forsvarssekretær anser det som en nasjonal sikkerhetsutfordring. Google 4 av 5 amerikanske hjem har solkraftpotensial. Shell offisielt hyller planlegger å bygge Prince Rupert LNG-prosjekt.3 Grunner til at Keystone XL rørledning aldri kan bli bygget. Matter bryter med Trump på klimaendringer. Bees Hav e Dyp innflytelse på plantevolusjon, sier forskere.

Comments

Popular posts from this blog

How To Set Stop Loss Og Ta Profit In Forex

Calforex Vaughan Møller

Flytting Gjennomsnitt Prosess Orden 2